Danser group logo
Telecom en internet Danser kantoor en terminal
Succesverhaal

Danser Group

Betrouwbare telecomoplossingen voor kantoor en vloot

Alles draait om betrouwbaarheid

Voor een bedrijf als Danser Group draait alles om betrouwbaarheid. Het bedrijf regelt de volledige logistiek rondom containerstromen, met de binnenvaart als kern. Jaarlijks gaat het om ruim 1,5 miljoen TEU (twenty-foot equivalent units, de standaardmaat voor containers) vanuit de havens van Rotterdam en Antwerpen naar het achterland in de Benelux, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland. Bij zulke volumes moet álles kloppen – van planning en operatie tot communicatie. Want zonder betrouwbare telecom stokt het contact met schepen en klanten en loopt de operatie vast.

“Telecom is steeds universeler geworden,” vertelt IT-manager Mark Suijkerbuik, die al ruim twintig jaar verantwoordelijk is voor de IT bij Danser. “Of je nu op kantoor werkt of op een schip zit, het maakt eigenlijk niet meer uit. Maar het moet wél gewoon werken.”

De oplossing voor Danser

Vodafone Onenet (cloud-telefonie)
Mobiele telefonie
Zakelijk internet (glasvezel)
Routers aan boord
Mark Suikerbuik van Danser Group tevreden over zakelijk internet van 4COM

Verbinding op kantoor en water

Waar vroeger vooral telefonisch contact nodig was, wordt vandaag steeds meer data aan boord verzameld en direct aan wal gebruikt. Schepen maakten voorheen geen deel uit van de digitale werkomgeving: zonder internetverbinding en met aparte administratie. Nu worden ze steeds meer een verlengstuk van het kantoor. De acht eigen schepen zijn uitgerust met mobiele internetverbindingen. Daardoor kan data direct aan wal worden ingelezen, zoals vaaruren en brandstofverbruik. Die informatie helpt de organisatie bij monitoring en het verbeteren van de operatie.

Ook op kantoor zelf is bereikbaarheid cruciaal. In Sliedrecht werken circa veertig collega’s aan de planning, operatie en klantcontact. Het hoofdkantoor vormt de spil tussen klanten, schepen en terminals. Het bedrijf werkt steeds meer in de cloud en breidt de bandbreedte van de internetverbindingen verder uit, zodat gebruikers geen verschil merken of data lokaal of online staat. Daarnaast koos Danser voor een 4G-back-up, zodat de verbinding blijft werken als de glasvezelverbinding uitvalt.

Vertrouwen in 4COM

Danser vertrouwt voor zijn telecom op 4COM. De kracht zit in de combinatie: het betrouwbare netwerk van Vodafone vormt de basis, terwijl de persoonlijke dienstverlening van 4COM ervoor zorgt dat alles goed aansluit bij de praktijk van Danser. Dankzij Vodafone One Net zijn vaste en mobiele telefonie geïntegreerd: medewerkers zijn bereikbaar via het kantoornummer, ook onderweg of thuis. En mocht de glasvezelverbinding wegvallen, dan neemt de 4G-back-up het direct over. Waar 4COM zich echt in onderscheidt, zijn de korte lijnen en het meedenken.

4COM kent onze organisatie door en door. Daardoor hoeven we zaken niets telkens opnieuw uit te leggen. Dat scheelt tijd en zorgt ervoor dat alles gewoon blijft draaien

- Mark Suijkerbuijk

Zakelijk internet van 4COM
Contact

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Wij adviseren je graag.

Meer klantverhalen

Misschien ook interessant?